Zasigurno ste čuli kako poneke nekretnine u Hrvatskoj čekaju na svog kupca i po nekoliko godina. Prodavateljima takva duga prodaja na žalost postaje noćna mora i čini im se da sve to traje cijelu vječnost, a pravom kupcu ni traga ni glasa. Svoje nekretnine oglašavaju preko agencija, preko susjeda, rođaka i raznih poznanstava, čak su i cijene spuštali već nekoliko puta, ali opet ništa.
Postoji rješenje – treba im HOME STAGING.
Home staging je usluga uređenja i dekoriranja nekretnine s ciljem da se uz minimalna ulaganja ista nekretnina uredi na najbolji mogući način i da se izdvoji od konkurencije, da se što prije proda i za najbolju moguću cijenu.
Na ovu temu smo snimili video kojeg možete vidjeti ovdje: ŠTO JE “HOME STAGING”?
Priznat ćete, kada odete na Internet istraživati što se nudi za prodaju ili najam, da je vaš prvi susret sa svakom nekretninom ustvari fotografija koja je objavljena da vas privuče da baš kupite tu nekretninu ili da baš ljetujete u tom apartmanu. Ako vam se ne sviđa ono što vidite na fotografiji, samo ćete ići dalje sve dok vam neka druga lijepa fotografija, odnosno neki lijepi interijer, ne privuče pažnju.
Kod prodaje nekretnina, pored čistih papira koji se odnose na vlasništvo i legalitet nekretnine, te pored njene lokacije i cijene, sve veću ulogu ima i uređenje nekretnine koja se prodaje ili iznajmljuje.
Danas kupci postaju komotni, imaju novce i znaju što traže za taj novac. Ne žele svi rušiti zidove i renovirati kupaonice i živjeti u prašini s majstorima sljedećih nekoliko mjeseci. Isto tako iz raznih razloga, ne žele baš svi mjeriti, tražiti, pa kupovati kompletan namještaj da bi se mogli useliti. U posljednje vrijeme sve više kupaca traži nekretninu koja je u stanju kojem nije potrebno nikakvo dodatno ulaganje.
Kod onih koji unajmljuju nekretninu, isto je važno kako to sve izgleda. Bez obzira da li ju unajmljuju na duže vrijeme ili samo za svoj konačno zasluženi godišnji odmor, ne žele baš svi koristiti tuđi prastari namještaj i nekretninu kojoj otpadaju vrata ormara i gdje je sve nešto sklepano samo da se iznajmi.
Fotografije nekretnine koje služe u promotivne svrhe, zaista trebaju prikazivati nekretninu koja je kao prvo uredna, pospremljena, lijepo uređena dekorativnim detaljima i usklađena s bojama. Kada pregledavaju oglase i fotografije na internetu, kupci trebaju samo na osnovu tih fotografija odlučiti koja im se nekretnina sviđa i koju će ići pogledati i uživo, pa je zbog toga važno da im se nekretnina svidi već po fotografijama na prvi pogled. Fotografijama bi se ustvari trebalo toliko privući kupca, da se u istu nekretninu poželi useliti odmah i da vidi sebe u njoj kako uživa život sa stilom.
A tako je malo potrebno da im se to pruži.
Postoji tehnika uljepšavanja nekretnine raznim malim trikovima, pri čemu se naglašava ono što je dobro i sav njen potencijal se stavlja u prvi plan, a ono što je manje dobro se na određeni način stavlja u drugi plan. Radi se o osmišljenoj, sistematskoj i koordiniranoj metodologiji pripreme nekretnine za prodaju. To se zove HOME STAGING ili u nekim državama PROPERTY STYLING. Kod nas za takvu djelatnost nema stručnog izraza, pa se onda najčešće koristi „uređenje i dekoriranje nekretnine prije prodaje“ , „pretprodajno uređenje“ , pa čak i „stiliziranje nekretnine“.
Ovo NIJE dizajn interijera po kojem se nekretnina uređuje po individualnoj želji vlasnika, nego sasvim suprotno, ovo je uređenje i dekoriranje nekretnine na način da se svidi najvećem mogućem broju kupaca.
U Americi, otkud je sve počelo, pa sada na veliko i u Europi, postalo je normalno da se angažira stručnjak za home staging odnosno stilist za nekretnine, da uredi nekretninu da se što prije proda i za što bolju cijenu.
Ovako to rade u inozemstvu tvrtke koje se bave home stagingom, gdje se vidi ogromna razlika u uređenju nekretnina prije i poslije. Npr. tvrtka Harmony Home Staging and Design iz Kanade ima ovakve fotografije prije i poslije uređenja:
ili npr. tvrtka iz Engleske, Des Res London koja se također bavi home stagingom i između ostalih ima i ove fotografije prije i poslije uređenja:
Nekretnine se mogu urediti i luksuznim home stagingom što najviše odgovara investitorima koji imaju nove kvalitetne nekretnine koje se prodaju ili iznajmljuju i koje im služe kao pokazne nekretnine. Luksuzan home staging odgovara i onima koji žele privući kupce koji vole dozu luksuza i koji su spremni to platiti. Ovako to radi tvrtka Elite Staging iz USA koja se bavi luksuznim home stagingom i ovo su njihove fotografije prije i poslije uređenja:
Ako je nekretnina veće vrijednosti, obavezno se mora urediti luksuzno da opravda svoju veliku cijenu, a ne da se samo naplati lokacija, pa da novi vlasnik mora uložiti dupli iznos u njeno uređenje. Najviše se traži klasičan home staging koji vrijedi za sve nekretnine koje se ne tretiraju kao luksuzne. I sve naravno ovisi o budžetu za uređenje s kojim vlasnik raspolaže.
Velike su razlike u fotografijama prije i poslije uređenja, stoga su vlasnici vrlo zadovoljni rezultatima home staginga, a naročito kada se još nekretnina proda ili iznajmi u izuzetno kratkom roku.
Agencija Alfa nekretnine iz Vodica među prvima u Hrvatskoj uvodi uslugu home staging i omogućava svima kojima je to potrebno, da se njihova nekretnina izdvoji od ostalih na tržištu, da povećaju njenu vrijednost, da skrate predviđena pokazivanja na minimum, te da omoguće kupcu ili unajmljivaču ljubav na prvi pogled.
Kako to u agenciji Alfa nekretnine radi odjel Alfa dizajn, pogledajte na fotografijama prije i poslije uređenja: galerija slika.
Ako želite da i vaša nekretnina zablista i da na tržištu bude bolja od konkurencije, kontaktirajte nas i zatražite home staging konzultacije.
Autorica bloga:
Jasminka Fišer Gavranović
Ovlaštena agentica za prodaju nekretnina
Stilistica za nekretnine – Home staging expert