Mi svi volimo naše domove, naše stanove ili kuće. Uredili smo ih kada smo mogli, dekorirali kako smo znali, s onoliko novaca koliko smo imali i kako nam se sviđalo. Ono što zovemo „dom“, ustvari odražava našu osobnost i čuva bezbroj uspomena. Kaže se da je doma uvijek najljepše, zato što je tamo naša obitelj i jer je tamo toplo, ugodno i udobno. Upravo zbog toga, kada se odlučimo za prodaju našeg stana ili kuće u kojoj živimo ili smo živjeli, još uvijek taj dom i dalje ima specijalno mjesto u našem srcu i teško je reći zbogom prostorijama u kojima smo proveli važan dio svog života.
Međutim, jako je važno, ako donesemo odluku o prodaji, da se kao prodavatelj nekretnine pripremimo na činjenicu da to uskoro više neće biti naš dom. Trebamo polako početi isključivati svoje emocije i pokušati razumjeti da je taj naš „dom“ sada ustvari „nekretnina za prodaju“.
Marketinški rečeno, kompletna nekretnina sa svojim unutarnjim i vanjskim uređenjem, treba postati proizvod kojeg je poželjno lijepo upakirati da bismo ga dobro prodali.
Sada je sve jasnije, da je kod prodaje nekretnina, pored čistih papira koji se odnose na vlasništvo i legalitet nekretnine, te pored njene lokacije i cijene, važno i kako je ona uređena.
Jeste li znali da se nekretnina ustvari kupuje osjećajem? „Sviđati se“ je osjećaj koji treba kupcu da bi se odlučio upravo za vašu nekretninu.
“Kada odradite “upakiravanje proizvoda”, uredite vašu nekretninu i učinite sve što je moguće da ona bude konkurentna na tržištu, ključno je da isključite svoje osjećaje kako biste lakše prošli kroz cjelokupni proces. U tim trenucima osjećaji su ti koji su potrebni kupcu pa ga je potrebno pridobiti lijepo uređenom nekretninom. Kupac tada počinje uključivati svoje osjećaje i kupuje samo ono što mu se sviđa, ono što mu ostavi najbolji dojam, odnosno kupuje onakvu nekretninu u kojoj vidi sebe.
Takav način psihološke pripreme će vam pomoći upravo tada kada se ta situacija s prodajom uistinu i dogodi, te ćete se lakše moći oprostiti s prostorom u kojem ste živjeli. Ići ćete puno jednostavnije u nove životne planove i nećete se previše osvrtati na mjesto gdje ste proveli dio svog života.
Uredite i dekorirajte nekretninu tako da se svidi vašim potencijalnim kupcima kako bi oni mogli zamisliti svoj život u njoj. Probajte postići onaj „wow“ efekt.
Izdvojite se već u oglasima po slikama koje ćete objaviti. Neka vaša nekretnina na oglasima izgleda bolje od drugih u vašoj blizini. Tako ćete si povećati izglede da što više ljudi dođe pogledati baš vaš stan ili vašu kuću. Nemojte dozvoliti da kupci samo dolaze i odlaze nezadovoljni, bez ikakve ponude. Lijepo uređena nekretnina ima puno veće šanse za prodaju.
Nemojte zaboraviti da svaki kupac želi život sa stilom, pa mu zato upravo to i pripremite.
Da bi se postigao izgled „nekretnine za prodaju“, preporučuje se koristiti tehnike home staginga, ili barem koristiti home staging konzultacije, koje treba slijediti, te tako povećati šanse da se nekretnina proda brže i to za maksimalnu moguću cijenu.
NEUREĐENE NEKRETNINE ZA PRODAJU
Na tržištu ima predivno uređenih nekretnina gdje prodavatelji angažiraju profesionalne fotografe, te tako plijene pažnju po oglasnicima izvrsnim fotografijama. Ima i onih prodavatelja koji urede svoju nekretninu solidno i ako ništa drugo, bude sve uredno za slikanje. Međutim ima priličan broj prodavatelja koji se baš i ne potrude da pravilno prezentiraju svoje nekretnine, pa se čude što ih ne mogu prodati.
Jeste li obratili pažnju na oglase za prodaju nekretnina koji se vrte po hrvatskim Internet portalima za nekretnine? Jeste li primijetili kako na fotografijama izgledaju interijeri nekretnina koje se prodaju? Sigurno ste se začudili kada ste vidjeli da ima slika od prostorija koje su neuredne, gdje prodavatelji nisu ništa napravili da ih uljepšaju, pa čak nisu odradili niti najosnovnije pospremanje. Mnogi nažalost takvim fotografijama već unaprijed otjeraju svoje potencijalne kupce.
Iz iskustva profesionalnog agenta za nekretnine, mogu potvrditi da nam se ponekad dogodi, čak i kada dogovorimo termin za slikanje nekretnine koja se prodaje, da nas prodavatelji dočekaju totalno nespremni. Bez ikakve grižnje savjesti nas uvode u svoju nekretninu i govore da slobodno slikamo. Oni niti u jednom momentu ne pomišljaju da su, ako ništa drugo, mogli pospremiti barem toliko kao da čekaju goste. Bude tu svega, od razbacane odjeće po stolicama i krevetima, preko prljavog suđa u sudoperu, kuhinjskih stolova natrpanih kojekakvim nepotrebnim sitnicama, nekakve kante, metle, igračke posvuda i slično.
A mi onda u čudu, ne znamo što bi slikali, pa onda slikamo lustere i tamo neki zid sa slikom i slično. Slikamo ustvari dijelove nekretnine koji nam se čine minimalno u redu za prezentaciju na internetu.
Nažalost imali smo nekoliko situacija kada smo pristojno trebali saopćiti prodavatelju da mi ipak ne bismo slikali njegovu nekretninu u takvom stanju, te da nam se javi ponovno kada se sve pospremi i kada bude spremno za slikanje. Objasnimo mu tada da će lakše biti prodati nekretninu koja je bolje prezentirana na internetu. Morate razumjeti da niti agencije ne žele na svojim stranicama imati fotografije neurednih nekretnina.
U zadnje vrijeme nam se sve češće događa da za slikanje nekretnine idemo po dvoje, jer dok jedan posprema i iznosi nepotrebne tvari u drugu prostoriju, zateže plahte, miče metle, krpe i slično, drugi pokušava u miru potražiti neki dobar uredan kutak za dobar kadar.
U svom iskustvu s prodajom nekretnina, često čujem od kupaca (naročito od stranaca) kako ima puno nekretnina kod nas, čije slike prikazuju nepospremljene i vrlo loše uređene interijere, te zato velika većina stanova i kuća na žalost uopće nisu atraktivne niti privlačne za kupce. Najčešći komentari kupaca su: „Pa zašto nisu to barem malo sredili prije prodaje?“. Kupci naprosto takve nekretnine niti ne žele ići gledati, jer razmišljaju koju im to poruku šalje prodavatelj slikom nepospremljenog stana. Ako se prodavatelj odnosi prema kupcu nemarno bez interesa da ga privuče, vjerojatno se tako nemarno odnosi i prema samoj nekretnini, te je to prva stvar zbog koje se kupci uopće niti ne odlučuju za pregled nekretnine, a kamoli za kupovinu.
Da se razumijemo ovo su samo najlošiji primjeri, ali su stvarni. Naravno da ima prekrasno uređenih nekretnina kada se veselimo da takvu nekretninu uopće dobijemo u prodaju jer će između ostalog lijepe fotografije krasiti i naše web stranice.
Slike nekretnina na internetu su prvo na što nailazi svatko tko traži nekretninu. Budite sigurni da nepospremljena i neuredna nekretnina neće privući ničiju pažnju, bez obzira koliko prostorije bile prostrane i možda kvalitetne u stvarnosti. Nitko od kupaca ne mašta o slikama nepospremljenih stanova i kuća. Objavljene slike zapuštenih nekretnina nisu dobre niti za agenciju koja prodaje takvu nekretninu, a najmanje koristi od takvih slika imaju prodavatelji.
Kada je u pitanju tako velika novčana transakcija, ali i veliki pomak u životu za kupca, ako ste prodavatelj, nemojte dopustiti da vaša lijenost ili jedna manja investicija stoje na putu i da negativno utječu na prodaju vaše nekretnine.
Mi smo podneblje gdje teško prihvaćamo ideju da bi možda neko malo ulaganje moglo donijeti višestruku korist. Zato smatram da je vrijeme da se to promijeni i da kopiramo malo druge koji to već godinama uspješno rade.
Postoje profesionalci koje se time bave i zovu se stilisti za nekretnine ili home staging experti koji će vam svoju uslugu naplatiti višestruko manje od dizajnera interijera. Oni će posebnim tehnikama, uz namještaj koji već imate, dodatno urediti i dekorirati nekretninu za prodaju i pretvoriti ju u prekrasan dom kojeg bi svatko poželio kupiti. Minimalnim ulaganjima mogu se postići veliki rezultati.
Snimili smo i video na tu temu kojeg možete vidjeti ako kliknete ovdje: ŠTO JE HOME STAGING?
Zapamtite, nekretninu je potrebno lijepo urediti i dobro upakirati kao svaki drugi proizvod te svakako isključiti osjećaje, jer će se tako brže i lakše prodati, a to je jedini zajednički cilj i prodavatelju i agenciji koja ju prodaje!
____________
Ako vam je ovaj tekst bio koristan, komentirajte, lajkajte i podijelite ga.
Pronađite nas na našoj web stranici Alfa nekretnine, na društvenim mrežama Facebook, Instagram , Instagram Home staging, Pinterest ili se pretplatite na naš Youtube kanal.
Alfa nekretnine, Obala Juričev Ive Cote 27, Vodice
ured tel. 022 441 292, mob. 091 525 3260
email: info@alfanekretnine.hr
_____________
O autoru:
Jasminka Fišer Gavranović je prvenstveno dugogodišnja licencirana agentica za prodaju nekretnina. Rođena u Slavoniji, odrasla u Zagrebu, kratko vrijeme živjela u Londonu, te se konačno sa svojom obitelji skrasila u Dalmaciji, u prekrasnim Vodicama. Nakon raznovrsnih poslova u Zagrebu, pronašla se u svijetu nekretnina u Vodicama, u poslu u kojem uživa i kojeg vodi zajedno sa suprugom Franom.
Od 2005. godine bavi se posredovanjem u kupoprodaji nekretnina, te sa svojim timom u agenciji „Alfa nekretnine“ organizira razne projekte kojima se izdvaja na tržištu. Najponosnija je na projekt kada među rijetkima u Hrvatskoj, 2011. godine snima i sudjeluje u popularnoj američkoj polusatnoj TV emisiji „House Hunters International“ gdje se prikazuje kako se kupuju nekretnine u raznim dijelovima svijeta. Tu je kao domaćin emisije svog kupca iz Australije dovela u Vodice i to prikazala gledateljima cijelog svijeta, što je bila odlična reklama ne samo za njezinu agenciju nego i za cijele Vodice.
U svom dugogodišnjem radu s nekretninama vidjela je svakakve apartmane i kuće, te se u 2018. godini odvažila otići korak dalje i to u svijet home staginga. 2014. godine je završila obuku na engleskom jeziku i dobila diplomu „Certified Home Staging and Property Styling Professional“, zatim odrađuje i „Home Staging Business Training Program“ te je tako kompletirala sva znanja koje je smatrala potrebnim da bi se mogla baviti ovom novom atraktivnom djelatnošću. Tako postaje lider u home stagingu u Hrvatskoj.
Uz aktivan angažman na društvenim mrežama i održavanje edukativnih prezentacija na temu home staginga, njezin dodatan interes su pisanje, govorništvo i komunikacijske vještine.